Nuffnang Ads

Dec 19, 2012

Bonus Tahunan?

Salam semua,

Hari ini saya ingin berkongsikan dengan anda bagaimana cara untuk kita menyimpan emas sebagai pelabur emas yang berjaya.

Contohnya bonus hujung tahun anda 1 bulan gaji..dalam RM 2,000. Cadangannya adalah jangan membazirkan duit itu dengan dibiarkan di dalam bank...pasti anda akan menggunakannya...


Cadangan saya buatlah pelaburan jangka masa pendek.



Maksud saya disini, anda gunakan 2k untuk beli emas,beli jenis apa???
saranan saya belilah emas 999 jenis rantai tangan pasir yang mana emasnya padu (nanti saya cerita kenapa)



Kemudian simpan rantai tangan itu....


Kemudian in emergency case,contohnya tayar kereta meletup..buta2 anda perlukan duit dalam tangan dalam rm1000, so anda boleh pajak barang kemas tadi di ar rahnu terdekat.Pajak di ar rahnu koperasi or ar rahnu yapiem.elakkan pajak dengan bank,nanti susah nak wat pinjaman...


Bila anda pajak emas anda,pastikan anda hanya guna duit yang perlu dan anda bayar berapa yang anda pinjam. + upah simpan ikut berat...



jadi dalam tempoh 6 bulan anda kena bayar semuala,jika xcukup duit just renew je resit pajak upah simpan bayar full...




kalau pinjam seribu anda buleh je bayar dalam tempoh 3 bulan......duit anda dapat emas anda dapat semula..tiada interest xpinjam kat orang dah..




Ok lastly cadangan saya adalah:
Jika modal besar sikit beli lah 2 jenis gelang 10 gram..satu pajak satu lagi pegang..heheheh...anda dah cuba nanti boleh kongsikan pengalaman..tiada lagi pinjam duit pada orang...anda mampu mengubahnya!





No comments:

Post a Comment