Nuffnang Ads

Jun 20, 2013

Cara nak cari pelanggan dengan mudah?

Tips untuk Menarik Pelanggan Baru...


Apakah Anda sedang bingung bagaimana meningkatkan jualan Anda? Anda tidak perlu risau kerana anda tidak bersendirian . Menemukan pelanggan baru adalah sebuah cabadan penting dalam sesuatu bisnes. Jika Anda sedang mencari cara untuk menarik pelanggan atau pelanggan baru, mungkin artikel 10 tips menarik pelanggan baru ini akan berguna bagi anda.

1. Berikan Sesuatu




Setiap kali kita "memberikan" sesuatu, kita akan mendapatkan prospek lebih sebagai balasanya . Semakin tinggi 'hadiah' yang kita berikan, semakin banyak klien yang akan datang. Prinsip ini sangatlah kental dalam dunia bisnes, untuk berjaya dalam sesuatu bisnes tentu kita tidak boleh takut untuk mengeluarkan sesuatu yang bernilai yang setimpal.
Jadi, janganlah takut untuk memberikan sesuatu kepada orang lain, kerana sebagai imbuhanya klien baru akan ada di depan 'pintu'. Contoh paling jelas adalah promo atau diskaun...Insyallah.....


2. Temui Berbagai Orang


Tentu Anda pernah memiliki pelanggan yang berasal baru dari pelanggan sebelumnya, atau pelanggan tersebut memang sudah orang yang Anda kenal. Itulah keuntungan dari bertemu dengan berbagai orang, iaitu network atau jaringan Anda akan lebih luas. Jangan sesekali berkawan hanya "Klik" tententu sahaja kerana ia menghadkan jaringan perniagaan anda.





Sertailah pelbagai program yang dianjurkan oleh pihak event atau NGO yang tidak melibatkan keuntungan insyallah anda pasti akan menemukan pelbagai sahabat daripada pelbagai jaringan perniagaan disitu anda lihat kemana tahap perniagaan anda ketika itu.

Untuk artikel seterusnya akan saya update kemudian....


No comments:

Post a Comment